ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ http://1gparents.blogspot.com/
Διαβάζοντας προσεκτικά τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας όπως κατατέθηκαν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για την Αναβάθμιση της Παιδείας μας, καθώς και τις δηλώσεςι της κ. Υφυπουργού , νομίζουμε πως κανένας Γονέας ή Κηδεμόνας δεν διαφωνεί με τις Γενικές Αρχές που έχουν τεθεί. Όλοι οι Γονείς & Κηδεμόνες θέλουμε:
- ένα σχέδιο συνολικό και όχι αποσπασματικό.
- ο μαθητής να μαθαίνει και όχι να παπαγαλίζει
- δραστική μείωση της ύλης,
- άμεση λειτουργία της πρόσθετης διδακτικής στήριξης & της ενισχυτικής διδασκαλίας
- ένα σχολείο χωρίς τοίχους ένα σχολείο ανοιχτό στις ιδέες στην γνώση και το μέλλον και στην στην κοινωνία
- η τσάντα να μένει στο σχολείο
- σχολείο ανοιχτό στις κοινωνίες, (νέα σχέση παιδείας και τοπικής κοινωνίας, με μεταφορά νέων αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο του συντάγματος
- δημοσία & δωρεάν και υψηλής ποιότητας παιδεία για όλους
- σχηματική απεικόνιση του νέου σχολείο & ψηφιακό σχολείο
- ενίσχυση του ρόλου της ειδικής αγωγής
- ψηφιακή υποστήριξη της συνεργασίας του γονιού και της εκπαιδευτικής κοινότητας και πιστοποίηση
- θέσπιση της αυτοαξιολογησης της σχολικής μονάδας
- το τεχνολογικό σχολείο σε σύνδεση με την τοπική ανάπτυξη
- συμπληρωματικά και υποστηρικτικά μέτρα για να αντιμετωπιστούν τα μαθησιακά ελλείμματα διασφάλιση της πρόσβασης στην προσχολική εκπαίδευση και αύξηση της συμμετοχής από την ηλικία των 4 ετών
- για ένα κίνημα παιδείας
- κανένα σχολείο & κανένα παιδί δεν αφήνουμε να μείνει πίσω
Ως Σύλλογος Γονέων μιας Ιστορικής και Οργανωμένης Σχολικής Μονάδας, παίρνουμε την πρωτοβουλία να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:
1. Μετά από το «Όλα είναι θέματα Παιδείας» ήρθε το ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ», διαχρονικά οι Υπουργοί Παιδείας βαφτίζουν τις προσπάθειες αναβάθμισης της Παιδείας με έναν ωραίο στόχο, ελπίζουμε μόνο να επιτευχθεί.
2. Σχετικά με την αναφορά «Στους Γονείς δεν δίνεται φωνή και- με ευθύνη των ιδίων- απουσιάζει η ενεργητική συμμετοχή στην συνδιαμόρφωση της Σχολικής ζωής», ρωτάμε:
Α. Είναι αλήθεια ευθύνη των Γονέων για την σύγκληση των Σχολικών Συμβούλιων;
Β. Σε όσα Σχολεία γίνονται Σχολικά Συμβούλια οι Σύλλογοι Γονέων δεν είναι αυτοί που θέτουν ουσιαστικά Θέματα και πιέζουν για να παρθούν κοινές αποφάσεις;
Γ. Οι Σχολικές Επιτροπές δεν έχουν καταντήσει από Νομικά πρόσωπα σε συναντήσεις- μοίρασμα χρημάτων, αν και πολλά χρόνια αυτό γίνεται δια περιφοράς του σχετικού βιβλίου;
Δ. Γιατί οι Σύλλογοι Γονέων, στην πλειοψηφία των Σχολικών Μονάδων, αντιμετωπίζονται περίεργα, και μόνο όταν μετατρέπονται σε «ΧΟΡΗΓΟΥΣ» και «ΝΕΡΟΚΟΥΒΑΛΗΤΕΣ» αναβαθμίζεται ο ρόλος τους;
Ε Πως θα αναβαθμιστεί ο ρόλος του Γονεϊκού κινήματος και τι θέση θα έχει στην «Αξιολόγηση» του Σχολείου;
3. Πως θα αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της οικονομικής αιμορραγίας των Γονέων, για μαθησιακή ενίσχυση των Παιδιών τους, άμεσα και αποτελεσματικά; Θα λειτουργήσει από το Σχολικό Έτος 2010-11 η Ενισχυτική Διδασκαλία και η Πρόσθετη διδακτική Στήριξη;
4. Πως θα αντιμετωπίζονται οι Μαθήτριες/Μαθητές με ήπιες Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (πχ. Διάσπαση Προσοχής & Υπερκινητικότητα) και τι ΑΜΕΣΗ βοήθεια μπορούν να έχουν αυτά και οι Οικογένειές τους για να μην περιθωριοποιούνται; Και πως μπορούν να ανταπεξέλθουν οι Εκπαιδευτικοί μας στην αντιμετώπιση τέτοιων δυσκολιών χωρίς εκπαίδευση;
5. Πως θα γίνεται η αξιολόγηση των Σχολείων; Αλήθεια οι Γονείς ως Χρηματοδότες της Δημόσιας Παιδείας, αλλά και οι Μαθητές, δεν πρέπει να έχουν λόγω στην ποιότητα των Εκπαιδευτικών Υπηρεσιών που προσδοκούν να έχουν; Ή θα παραμείνουν θεατές και θα περιμένουν τον Ιούνιο του 2011 για να τους παρουσιαστεί από το Σχολείο το έργο του.
6. Το Ολοήμερο Σχολείο θα επεκταθεί στο Γυμνάσιο; Και αν ναι με ποιες υποδομές; Χωρίς διαμορφωμένους χώρους, ειδικό βοηθητικό προσωπικό; Τα Παιδιά στην εφηβική ηλικία δεν μπορούν να τρέφονται από πρωί στις 7 ως τις 4 με σάντουιτς, τυρόπιττες και κρουασάν!!
7. « Η Νέα σχέση Παιδείας και τοπικής κοινωνίας, με μεταφορά νέων αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο του Συντάγματος», θα συνεπάγεται και μεταφορά των απαραίτητων κονδυλίων από το Κράτος; ή θα ψάχνουμε να βρούμε όλοι οι Φορείς της Σχολικής Μονάδας «Χρηματοδότες» και «Χορηγούς»;
8. Τι αλλαγές θα γίνουν στον Νόμο N.1566/85 όπως τροποποιήθηκε από τον 2621/98, λόγω της εφαρμογής των συνενώσεων των Δήμων (Καλλικράτης);
Ήδη η χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών μειώθηκε δραματικά (κατά 70%) και οι περισσότερες Σχολικές Μονάδες ψάχνουν πως να καλύψουν τα έξοδα (κυρίως Σχολεία της Πρωτοβάθμιας). Βλέπετε η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια Λύκεια) έχουν και την πολυτέλεια της "Παράλληλης Χρηματοδότησης" από τα ενοίκια των Κυλικείων, δηλαδή από την Έμμεση ΧΟΡΗΓΕΙΑ πάλι των Γονέων & Κηδεμόνων.
Αυτά είναι μερικά ερωτηματικά που μας γεννήθηκαν και πιστεύουμε πως αν δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα θα συνεχίσουν να δημιουργούνται στρεβλώσεις και δυσλειτουργίες που κανένα Φορέα της Εκπαίδευσης δεν ωφελεί.
Ελπίζουμε οι επισημάνσεις μας να είναι προς τον σωστό δρόμο της βελτίωσης της ποιότητας της Δημόσιας Παιδείας μας.
Με εκτίμηση
ΤΟ ΔΣ του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Παλλήνης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου